Podstawy akumulatora roweru elektrycznego: Co to jest zegar woltowy i wzmacniacz?
Terminologia dotycząca akumulatorów do rowerów elektrycznych może początkowo wydawać się nieco dziwna
W porządku! Czy podekscytowałeś się e-rowerem i zaczynasz patrzeć na niektóre rowery elektryczne, ale co oznaczają wolty, wzmacniacze, zegarki? W tym artykule odpowiem na niektóre z tych pytań!

Terminologia dotycząca akumulatorów do rowerów elektrycznych może początkowo wydawać się nieco dziwna, ale myślę, że poniższe powiązają ją z niektórymi typowymi terminami samochodowymi, które mogą być bardziej zrozumiałe
Wolty (V) = Moc!
Jest to dość uproszczony sposób na wyjaśnienie wartości Volta dla motocykli elektrycznych, ale jest to najbliższa analogia do samochodu. Akumulatory do rowerów elektrycznych zwykle są wyposażone w akumulatory 24 V, 36 V, 48 V i 72 V. Więcej woltów = większa moc.

Oto kolejna analogia: elektryczność to woda. Jeśli jest to woda przepływająca przez przewody (rurki), wówczas wyższe napięcie oznacza, że woda (energia) porusza się szybciej i przez mniejszą rurę.

Typowa bateria to 36 V w większości motocykli elektrycznych, około 24 V i około 48 V.
Jeśli jednak chcesz uzyskać rower o napięciu 72 V, istnieje szansa, że wykonasz go na zamówienie, ponieważ akumulator o napięciu 72 V zwykle sprawia, że rower jest mocny i nie można go zaklasyfikować jako rower klasyczny. Baterie 72 V są znacznie droższe.

Oto kolejna rzecz do rozważenia przy tworzeniu lub korzystaniu z mocnego roweru elektrycznego: Ludzka skóra może odizolować cię od uderzenia w zakresie 40-45 woltów, 72 wolty to ryzyko porażenia prądem i problem regulacyjny. Jest to zawsze problem bezpieczeństwa.

Jeśli moc wyjściowa (waty) lub maksymalna prędkość roweru elektrycznego przekroczy dopuszczalną (250 W, 25 km / hw Europie / 750 W, 20 mph w USA), wówczas e-rower zostanie sklasyfikowany jako motorower, co zwykle wymaga rejestracji. ubezpieczenie, tablica rejestracyjna itp.
Trochę historii kontrolera ...
Ostatecznie elektroniczny sterownik roweru elektrycznego ogranicza maksymalną moc wyjściową i maksymalną prędkość roweru. Jeśli kupisz standardowy rower elektryczny w swoim kraju, najprawdopodobniej kupisz rower elektryczny, który spełnia maksymalne ograniczenia mocy i prędkości, aby sklasyfikować go jako rower (chociaż nie zawsze tak jest!).

Jeśli tworzysz własny rower elektryczny, musisz wiedzieć, który kontroler kupujesz, jeśli chcesz, aby nadal był klasyfikowany jako rower. Możesz stworzyć rower elektryczny, który będzie zbyt mocny lub zbyt szybki z baterią niskiego napięcia, jeśli masz kontroler, który na to pozwala.
A · rok = zbiornik gazu!
Tak, to takie proste. Im więcej masz wzmacniaczy, tym więcej mocy masz na rowerze elektrycznym.

Teraz należy pamiętać, że każdy producent twierdzi, że jego rower ma niesamowity zasięg. Możesz zobaczyć rower elektryczny z akumulatorem 10 V, który pokonuje 25 km, a następnie kolejny z tym samym akumulatorem, który ma odległość 50 km. Twój przebieg może się zmieniać.

Istnieje wiele czynników wpływających na zasięg twojego roweru elektrycznego, takich jak:

Jakiego ustawienia Power Assist używasz? Większość motocykli ze wzmacniaczami ma 4 poziomy wsparcia. Niektóre motocykle elektryczne mają przepustnicę, z którą możesz zmieniać pomoc. Jest to dość logiczne, ale im więcej pomagasz, tym mniejszy zasięg będziesz mieć.
- Czy dużo jeździsz na wzgórzach?
- Zmniejszony zasięg biegowy.
- Jeździsz przy silnym wietrze?
- Zmniejszony zasięg biegowy.
- Czy przewozisz ciężki sprzęt na rowerze?
- Zmniejszony zasięg biegowy.
- Niektóre motocykle mogą mieć bardzo niewydajny silnik
(tarcie itp.), co powoduje zmniejszenie zasięgu, ale obecnie większość silników elektrycznych do motocykli i rowerów elektrycznych jest dość wydajna.
- Jaki jest stan Twojego motocykla?
- Dobrze wyregulowany rower idzie dalej, tj. Dobrze naoliwiony łańcuch, prawidłowe ciśnienie w oponach itp.
- Jakie jest twoje ciśnienie w oponach?
- Niższe ciśnienie = mniejszy przebieg. Istnieje dobra równowaga między zbyt wysokim ciśnieniem (niewygodnym) a zbyt niskim ciśnieniem (nieefektywnym).
- Pedałujesz więcej
- Dłuższy zasięg i lepsze zdrowie
Jeśli jesteś zainteresowany zasięgiem, polecam użycie akumulatora o dużej pojemności. Niektórzy producenci rowerów elektrycznych używają standardowej baterii 10 A · h z możliwością modernizacji do 15 A · h
Watt•godziny?

Obawiam się, że nie mam terminologii motoryzacyjnej odpowiadającej temu znaczeniu.

Zasadniczo jest to połączenie woltów i wzmacniaczy, które zapewniają pełną energię w zestawie akumulatorów. Widać to w specyfikacji roweru elektrycznego, ale ta informacja nie jest tak powszechna jak wolty i wzmacniacze.

Wolty x amperogodziny = ilość energii w akumulatorze lub w watach. Jest to sposób na porównanie akumulatorów o różnych napięciach lub mocy znamionowej.

na przykład:
Rower nr 1 ma 24 wolty, a akumulator 20 Ah = 480 Wh.
Rower nr 2 ma 48 woltów i akumulator 10 Ah = 480 Wh.

Oba motocykle mają tę samą wartość w watogodzinach. A jeśli mają około tych samych silników i sterowników, prawdopodobnie będą działać w bardzo podobny sposób. Rower o wyższym napięciu może szybciej przyspieszać i wspinać się - kosztem części tej energii.

Drugi motocykl ma 24 wolty i akumulator 6 Ah = 144 Wh. Ten rower elektryczny nie jedzie tak daleko, jak pozostałe dwa.

To wszystko. Bądź na bieżąco, aby dowiedzieć się więcej o rowerach elektrycznych.
CZYTA CZYTA
KONTAKTY
Technology Sport Life
tel. +48535480273; +48575847797
e-mail: tslfatbike@gmail.com
Kosynierów 5
31-527 Kraków
Made on
Tilda